Despre ACAM

Acasă > Despre ACAM

Asociația de Consultanță în Afaceri și Management din Moldova (ACAM) este unica asociație de ramură în prezent, care a fost constituită pentru a îmbunătăți și consolida mediul de consultanță din Republica Moldova.

Asociația a fost fondată în 2018 de 28 de consultanți, majoritatea fondatori ai companiilor. Inițiativa dată a fost drept urmare a Proiectului PNUD „Instruirea și Certificarea Consultanților de Afaceri de pe ambele maluri ale râului Nistru”, în care 25 de consultanți au fost instruiți și au obținut certificarea internațională. Asociația participă la diferite evenimente și cooperează cu Programul BAS BERD, AMCOR România și diferite organizații relevante.

Misiunea ACAM este de a acorda suport în dezvoltarea pieței de consultanță în afaceri și management din Republica Moldova, inclusiv de a promova standardele profesionale și de etică.

Serviciile ACAM

Suport in certificare profesionala

Lobby, Advocacy, Power Teams

Instruiri Profesioniste

Evenimente, Networking, Know-how

Studii, Cercetări de sector

Promovarea standardelor profesionale in consultanta

Proiecte, parteneriate

Suportul membrilor pentru promovare și vizibilitate

Domenii de consultanță

Dezvoltarea organizațiilor și strategie

Analiză a situației organizației client
Definirea strategiei organizației
Asistență pentru planificarea afacerii și a resurselor acesteia
Elaborarea de propuneri pentru alinierea proceselor la strategie
Definirea de măsuri pentru îndeplinirea obiectivelor strategice
Planificarea implementării măsurilor definite.

Management financiar și de risc

Consultanța pentru managementul subvențiilor și a granturilor
Elaborarea de concepte de finanțare
Asistență la elaborarea componentei economice a studiilor de fezabilitate
Prognoză și planificare financiară
Elaborare de sisteme de monitorizare
Managementul capitalului de lucru și al lichidităților
Asistență la achiziții și fuziuni
Măsurarea și evaluarea riscurilor organizației

Operațiuni și procese interne

Consultanță pentru:
optimizarea și reorganizarea proceselor interne
eficientizarea relațiilor cu furnizorii și clienții
dezvoltarea unui sistem eficient de management al performanței
optimizarea costurilor și utilizarea resurselor
eficientizarea producției și logisticii
creșterea performanței operaționale la nivelul întregii organizații

Marketing și vânzări

Consultanță pentru:
optimizarea portofoliului de produse
strategie și management de brand
managementul canalelor de distribuție
strategii și concepte de marketing, inclusiv marketing digital

Resurse umane și managementul schimbării

Consultanță pentru:
identificarea și dezvoltarea talentelor din organizație
crearea schemelor de compensații și beneficii
procese de recrutare, formare și integrare a personalului
planificarea și implementarea schimbării în organizație
gestionarea impactului schimbării asupra angajaților

Digitalizare și concepte tehnologice

Elaborarea de strategii și concepte IT
Strategii de aliniere a sistemelor IT cu procesele organizației
Evaluarea și planificarea implementării de noi tehnologii
Identificarea de furnizori și gestionarea acestora

Managementul de proiecte, Management interimar

Gestionarea metodologică a proiectelor din cadrul organizației clientului
Misiuni de consultanță care presupun preluarea unei poziții în conducerea organizației clientului pentru o perioadă determinată de timp

Alte servicii:

Servicii de instruire (training)
Coaching
Recrutarea de personal
Realizarea de studii de piață
Asistență pentru outsourcing
Asistență pentru dezvoltarea sustenabilă și CSR (responsabilitate socială corporatistă)

Echipa executivă

Consiliul Administrativ

Comitetele ACAM

Parteneriate & Advocacy

Construim relații solide cu stakeholderii esențiali și reprezentăm activ interesele industriei în dialogul public-privat. Susținem inițiativele cu impact real pentru mediul consultanței din Moldova.

PR, Comunicare & Comunitate

Gestionăm vocea și imaginea ACAM. Promovăm și implicăm membrii noștri, consolidând o comunitate profesionistă, conectată și în continuă creștere.

Calitate & Dezvoltarea competențelor

Definim standardele de excelență profesională. Creăm și dezvoltăm programe de formare relevante precum și susținem dezvoltarea continuă a membrilor și organizațiilor din ecosistemul ACAM.

ACAM în cifre

icon

40+

Număr membri

icon

150+

IMM Beneficiare de Consultanță

icon

650+

Număr IMM Instruite

Recenzii

La ACAM, ne dedicăm dezvoltării afacerilor din Moldova prin consultanță de calitate. Clienții și membrii noștri sunt esențiali în această misiune, iar părerile lor ne ajută să ne îmbunătățim continuu.

Cotruța Otilia

Cotruța Otilia

Consultant în PR și comunicare strategică

”ACAM înseamnă dezvoltare sinergică pentru consultanți, creând un ecosistem solid care impulsionează atât antreprenoriatul, cât și managementul în Moldova. Prin expertiză și colaborare, ACAM transformă cunoștințele consultanților în acțiuni concrete implementate în business-ul antreprenorilor, contribuind la un mediu de afaceri mai structurat și mai performant.”
Andrei

Andrei

Antreprenor

„ACAM mi-a oferit nu numai sfaturi, ci și prieteni și parteneri de afaceri. Evenimentele organizate sunt întotdeauna de înaltă calitate și bine structurate”.
<
>

Identifică un consultant