Asociația de Consultanță în Afaceri și Management din Moldova (ACAM) este unica asociație de ramură în prezent, care a fost constituită pentru a îmbunătăți și consolida mediul de consultanță din Republica Moldova.

Asociația a fost fondată în 2018 de 28 de consultanți, majoritatea fondatori ai companiilor. Inițiativa dată a fost drept urmare a Proiectului PNUD „Instruirea și Certificarea Consultanților de Afaceri de pe ambele maluri ale râului Nistru”, în care 25 de consultanți au fost instruiți și au obținut certificarea internațională. Asociația participă la diferite evenimente și cooperează cu Programul BAS BERD, AMCOR România și diferite organizații relevante.

Misiunea ACAM este de a acorda suport în dezvoltarea pieței de consultanță în afaceri și management din Republica Moldova, inclusiv de a promova standardele profesionale și de etică.

Основные направления деятельности ACAM

Serviciile Acam

Suport in certificare profesionala

Lobby, Advocacy, Power Teams

Instruiri Profesioniste

Evenimente, Networking, Know-how

Studii, Cercetări de sector

Promovarea standardelor profesionale in consultanta

Proiecte, parteneriate

Suportul membrilor pentru promovare și vizibilitate

Направления бизнес-консультирования

Dezvoltarea organizațiilor și strategie

Cuprinde analiza situației organizației client și redefinirea strategiei organizației, asistență pentru planificarea afacerii și a resurselor, elaborarea de propuneri pentru alinierea proceselor la strategie, definirea de măsuri pentru îndeplinirea obiectivelor strategice, planificarea implementării măsurilor definite.

Management financiar și de risc

Cuprinde consultanța pentru managementul subvențiilor și elaborarea de concepte de finanțare, asistență la elaborarea părții economice a studiilor de fezabilitate, planificarea financiară și sisteme de monitorizare, managementul capitalului de lucru și al lichidităților, asistență la achiziții și fuziuni, măsurarea și evaluarea riscurilor organizației.

Operațiuni și procese interne

Cuprinde consultanță pentru îmbunătățirea și redesenarea proceselor interne, consultanță pentru procesele de gestionarea furnizorilor și a clienților, pentru managementul performanței, pentru optimizarea costurilor și a resurselor, pentru managementul producției, dezvoltării și logisticii, pentru creșterea eficienței.

Marketing și vânzări

Cuprinde consultanță pentru optimizarea portofoliului de produse, pentru definirea de mărci și gestiunea de mărci, pentru managementul canalelor de distribuție, concepte de marketing digital (online).

Resurse umane și managementul schimbării

Cuprinde consultanță pentru identificarea și dezvoltarea talentelor organizației client, pentru dezvoltarea unor scheme de compensație și beneficii pentru personal, pentru elaborarea de procese de recrutare, instruire și integrare, planificare și asistență la implementarea strategiilor pentru managementul schimbării și gestionarea efectelor acesteia asupra angajaților unei organizații.

Digitalizare și concepte tehnologice

Cuprinde elaborarea de strategii și concepte IT, strategii de aliniere a sistemelor IT cu procesele organizației, evaluarea și planificarea implementării de noi tehnologii, identificarea de furnizori și gestionarea acestora.

Managementul de proiecte, Management interimar

Include acordarea de sprijin pentru gestionarea metodologică a proiectelor din cadrul organizației clientului și misiuni de consultanță care presupun preluarea unei poziții în conducerea organizației clientului pentru o perioadă determinată de timp.

Alte servicii:

Cuprinde servicii de instruire (training) și coaching, consultanță pentru recrutarea de personal, realizarea de studii de piață, asistență pentru outsourcing, asistență pentru dezvoltarea sustenabilă și CSR (responsabilitate socială corporatistă).

Echipa executivă

Consiliul Administrativ

Comitete

1. Parteneriat și Advocacy

Dezvoltă și menține relații strategice cu parteneri și factori de decizie, promovează interesele ACAM și susține inițiativele de advocacy pentru impact sectorial.

2. PR, Comunicare și Membership

Gestionează imaginea și vizibilitatea ACAM, dezvoltă strategii de comunicare și implicare a membrilor, asigurând coeziunea și creșterea comunității.

3. Asigurarea Calității și Dezvoltarea Capacităților

Coordonează procesele de îmbunătățire continuă, dezvoltă programe de formare și sprijină consolidarea competențelor organizaționale și profesionale.

ACAM в цифрах

icon

35+

Количество участников

icon

150+

МСП Бенефициары консультаций

icon

650+

Количество обученных МСП

Отзывы

ACAM стремится к развитию бизнеса в Молдове посредством качественного консалтинга. Наши клиенты и члены играют центральную роль в этой миссии, а их отзывы помогают нам постоянно совершенствоваться.

Василий

Василий

Консультант по стандартам ISO

«ACAM - это фантастическое место для тех, кто хочет преуспеть в консалтинге. Я многому научился благодаря им и ценю усилия, которые они прилагают, чтобы поддержать всех нас».
Диана Русу

Диана Русу

Financial consultant

"Thanks to ACAM, I learned the importance of collaboration and networking. The Association has created an environment where I can constantly learn and contribute my expertise. I feel at home here!"
Андрей

Андрей

Entrepreneur

“ACAM has given me not only advice but also friends and business partners. The events organized are always of high quality and well structured”.
<
>

Вы ищете первоклассного бизнес-консультанта?